Nabízené služby:
Účetnictví
Zajistíme, aby vaše účetnictví bylo vždy v pořádku. Vedeme účetnictví a daňovou evidenci jak pro podnikatele (firmy, OSVČ), tak i pro účetní jednotky, u kterých hlavním předmětem činnosti není podnikání (např. spolky), a pro vybrané účetní jednotky (např. příspěvkové organizace) včetně zpracování mezd. Rovněž vedeme účetnictví ve zjednodušeném rozsahu pro účetní jednotky jako jsou spolky či společenství vlastníků jednotek.
Pro zpracování účetnictví používáme účetní software POHODA nebo můžeme doklady zpracovat přímo ve vaší kanceláři na vašem účetním programu.
Doklady k zaúčtování si můžeme předávat následujícími způsoby: Fyzická podoba znamená, že klienti mohou v papírové formě doručit své doklady přímo do kanceláře naší společnosti, kde je převezmeme a zpracujeme. Moderní doba přináší elektronickou komunikaci. Klienti mohou své doklady skenovat a poslat nám je emailem. Doklady lze sdílet rovněž prostřednictvím online portálu nebo cloudového úložiště. Způsob předání dokladů závisí na potřebách a preferencích klientů, stejně jako na technologických a organizačních možnostech klienta.
Dále v oblasti účetnictví pro vás můžeme samostatně zpracovat vnitropodnikové směrnice, sestavit řádnou, mimořádnou a mezitímní účetní závěrku včetně přehledu o peněžních tocích a přehledu o změnách vlastního kapitálu, sestavit konsolidovanou účetní závěrku a připravit řešení složitých účetních případů.
Mzdy
Zpracování mezd je důležitým aspektem řízení lidských zdrojů v podniku. Buď pro vás zpracujeme mzdy jako součást vedení účetnictví nebo si můžete u nás objednat pouze samostatné zpracování mezd.
Mzdovou agendu pro vás zpracujeme se vším všudy:
• zpracování mezd a personalistiky pro všechny zaměstnance včetně zákonných srážek,
• vyúčtování pojistného na zdravotní pojištění a sociální zabezpečení včetně odeslání veškerých hlášení a přehledů na finanční úřady, zdravotní pojišťovny, správy sociálního zabezpečení a další orgány státní správy,
• zaslání podkladů k povinným odvodům a platbám mezd a podkladů k zaúčtování vypočtených mezd,
• likvidace dávek nemocenského pojištění (dočasná pracovní neschopnost),
• elektronické zaslání výplatních pásek,
• vyúčtování daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti a vyúčtování daně vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně z příjmů fyzických osob,
• vyhotovení evidenční listů důchodového pojištění (ELDP) včetně jejich podání na příslušnou správu sociálního zabezpečení,
• roční zúčtování mezd zaměstnanců, vystavení potvrzení o zdanitelných příjmech,
• uzávěrkové operace včetně tisku mzdových listů a archivace dokladů v souladu se zákonem na ochranu osobních údajů.
Dále dle vašich potřeb zabezpečíme splnění všech zákonných povinností při vzniku a ukončení pracovního poměru zaměstnance, zastoupíme vás před úřady při kontrolách ze strany institucí, zpracujeme zaměstnancům potvrzení formulářů a žádostí pro dávky státní sociální podpory, sociálního zabezpečení, listiny a potvrzení k jednání u soudu, potvrzení průměrných příjmů pro úvěrující společnosti a banky, zpracujeme vnitřní předpisy týkající se mzdové a personální agendy, připravíme návrhy pracovních smluv, výpovědí z pracovního poměru, dohod o provedení práce a pracovní činnosti, dohody o hmotné odpovědnosti zaměstnanců, zpracujeme podklady pro řešení pracovních úrazů zaměstnanců.
Audit
Audit účetní závěrky je důležitý nástroj pro transparentnost a důvěru ve finanční zprávy účetní jednotky. Poskytuje informace akcionářům, investorům, věřitelům a jiným zúčastněným stranám o finančním zdraví a výkonnosti organizace. Povinnost mít účetní závěrku ověřenou auditorem stanoví na základě předepsaných kritérií zákon o účetnictví nebo zvláštní právní předpis. Pro zvýšení důvěryhodnosti vaší účetní závěrky se však můžete rozhodnout i dobrovolně. Rádi vám v této oblasti poradíme a pomůžeme s přípravou veškerých podkladů a důležitých dokumentů. Spolupracujeme se společností, která poskytuje služby v oblasti auditu (www.marcoaudit.cz).
Poradenství
Poskytujeme poradenství při přeměnách společností a podnikových kombinací. Přeměny společností jako fúze (sloučením nebo splynutím), rozdělení (rozštěpením nebo odštěpením), převod jmění na společníka, změna právní formy jsou účelným řešením jak reorganizovat vlastní podnikatelskou skupinu, optimalizovat náklady, zvýšit efektivitu, zjednodušit strukturu. Poskytneme vám pomoc při komplexním zajištění souvisejících procesů, jako je zpracování projektu přeměny, plnění informačních a oznamovacích povinností, zajištění znaleckých posudků, sestavení zahajovacích rozvah, zpracovaní a podání návrhu na zápis přeměny do obchodního rejstříku, organizování valné hromady rozhodující o přeměně, kompletní účetní poradenství v souvislosti s přeměnou.
Společnostem, které mají v úmyslu koupit jinou společnost nebo prověřit ve společnosti některé oblasti, nabízíme služby due diligence. Due diligence je zaměřeno na hloubkové přezkoumání stavu financí a účetnictví cílové společnosti, která zahrnuje posouzení finanční kondice, kontrolu správnosti účetnictví vzhledem k lokální legislativě i identifikaci a vyhodnocení možných rizik, které mohou ovlivnit hodnotu cílové společnosti. Úroveň a hloubku prověrky volíme vždy na základě dohody s klientem.